بلکا چیست؟
نوشته شده توسط : تیم محتوا

رنگ بلکا چیست؟

رنگ بلکا در واقع یک پوشش سلولزی است که در دو نوع بلکا ابریشمی و بلکا سلولزی موجود است. در بلکا ابریشمی از ترکیبات الیاف ابریشمی و نخ استفاده شده است و در بلکای سلولزی خرده کاغذ و پارچه وجود دارد.

مزایای پوشش بلکا عبارتست از:

  • مقاومت بالا در برابر ضربه و آتش
  • قابلیت ترمیم و شستشو
  • پوشش دهی بالا
  • بدون نیاز به زیرسازی
  • بدون بو و ضد حساسیت

 

معایب بلکا

بدلیل صاف نبودن سطح بلکا  شستشوی کامل آن همانند سطوح روغنی امکان پذیر نبوده، دربعضی مواقع  پشت لایه بلکا محل جمع شدن و لانه حشرات می باشد، درصورتی روی سطوح رنگی بلکا اجراء شود و بعدا بخواهیم دوباره بجای بلکا رنگاری انجام بدهیم نیاز به هزینه زیر سازی زیادی خواهیم داشت همانند کاغذ دیواری. موارد فوق از مشکلات بلکا محسوب می شود . که یک اجراء کنند بلکا باید در نظر داشته باشد وبه مشتری بگوید.

 

مراحل تهیه خمیر بلکا

مرحله اول: برای ساختن و ترکیب مواد اولیه بلکا ابتدا با توجه به اندازه لگن یا تشت پلاستیکی موجود ، مقداری از پودر بلکا را درون آن بریزید تا اندازه ای که یک سوم لگن پر شود.

 

مرحله دوم: اکنون باید با توجه به پوشش قبلی سطح مورد نظر و میزان سفتی ، سختی ، چسبندگی ، لغزندگی و استقامت آن ، مقدار مناسبی آب به پودر بلکا اضافه نمایید. این مرحله بسیار حساس بوده و باید با دقت انجام گیرد. مقدار آب باید حدود 3 الی 5 برابر مقدار پودر بلکا باشد. این حدود را با توجه به سطح دیوار موجود و مهارت خودتان مشخص نمایید.

 

به عنوان مثال : اگر میخواهید سطحی را بلکا کنید که قبلا از گچ پوشیده شده است ، باید بدانید که گچ سطح چسبندگی بالایی دارد ، لغزندگی سطح گچی نسبت به سطح آهنی یا چوبی بیشتر و نسبت به سطح سیمانی کمتر است ، میزان سفتی سطح گچ متوسط و استقامت آن برای تحمل وزن بلکا بسیار زیاد است. حال با توجه به این توضیحات متوجه می شویم که باید خمیر بلکا سطح متوسطی از رقیق بودن را داشته باشد تا به راحتی روی سطح گچی مورد نظر بچسبد. پس میزان 4 برابر پودر بلکا درون لگن پلاستیکی به آن آب اضافی می کنیم.

 

مرحله سوم: سپس به مدت 10 الی 15 دقیقه پودر بلکا و آب را با هم مخلوط می کنیم تا خمیر بلکا به خوبی شکل گرفته و ورزیده شود. سپس 30 دقیقه صبر کنید تا خمیر بلکا و آب به صورت مولکولی با هم ترکیب شده و چسبندگی لازم را بدست آورد.

 

مرحله چهارم: اکنون خمیر بلکا آماده نصب بر روی سطح مورد نظر است.

 

رنگ بلکا چگونه ترمیم می شود؟

برای ترمیم قسمتی از سطحی که قبلا بلکا شده است ، ابتدا پودر بلکا همرنگ و همطرح با آن را خریداری نمایید. سپس خمیر بلکا را با توجه به توضیحات بالا ( طرز تهیه خمیر بلکا ) آماده نمایید. اکنون با آب پاش حدود 10 سانتی متر از اطراف قسمت آسیب دیده را کمی آب پاشی نمایید تا مرطوب شود و 10 دقیقه صبر کنید . سپس با ماله بلکا ( اگر ماله در اختیار ندارید می توانید از پشت قاشق یا کف گیر استفاده نمایید ) خمیر بلکا را روی نقطه آسیب دیده بمالید و با پخش کردن سعی کنید قسمت آسیب دیده با دیگر قسمت ها هم سطح گردد.

 

قیمت بلکا چگونه محاسبه می شود؟

مانند هر روش دیگر برای نقاشی یا پوشاندن دیوار و سقف، قیمت بلکا هم براساس متراژ سطح و مساحت مورد نظر تعیین می شود. نرخ هر مترمربع اجرای بلکا علاوه بر مواد اولیه بکار رفته، به اجرت نقاش، نیاز به زیرسازی سطح و جدا کردن پوشش قبلی در صورت وجود بستگی دارد.

قیمت مواد بلکا جهت فروش هر کیلوگرم 16،000 تومان می باشد. و در بسته بندی های 5 و 10 کیلو گرمی موجود می باشد.

قیمت فروش هر کیلو چسب رزین 30،۰۰۰ تومان است.

حداقل اجرت انجام خرده کاری بلکا ۱۸۰،۰۰۰تومان اســت.

 

آیا قیمت رنگ بلکا به صرفه است؟

اگر خوب به مزایایی که نصب و اجرای پوشش رومالین یا پتینه برای ما و محیط ‌زیست دارد فکر کنیم و با توجه به سرعت اجرا و نصب آن که با کمترین کثیف‌کاری خانه و ساختمان همراه است و مثل رنگ‌های روغنی زمان زیادی برای خشک شدن نیاز ندارد، می ‌توان ادعا کرد که بلکا قیمت چندانی ندارد و صرف این هزینه‌ها برای استفاده از آن معقول است. مخصوصا آنکه مثلا خود ماده اولیه رنگ بلکا قیمت چندانی درمقابل رنگ‌های رنگ‌ روغن و کاغذ دیواری‌ها ندارد و تازه حکم عایق صدا و حرارت و انرژی را هم برای ساختمان دارد. درضمن این محصول طول عمر بالاتری هم نسبت به انواع کاغذ دیواری‌ها دارد.

 

چگونه بهترین نقاش بلکا را پیدا کنیم؟

اول این را بگوییم که چرا لازم است یک شخص ماهر برای اجرای بلکا دیوار پیدا کنید. عدم استفاده از مواد مرغوب در تهیه خمیر بلکا باعث می شود تا هزینه هایی که برای پوشش دیوارها می کنید به هدر رود و شما را مجبور به ترمیم زودهنگام بلکا و یا حتی تغییر کل آن کند. همچنین استفاده از مواد مرغوب و طبیعی می تواند تضمین کننده سلامتی شما و اعضای خانواده باشد، پس دقت کنید که اجرای بلکا را به یک متخصص معتمد بسپارید.

خب حالا این فرد ماهر و قابل اعتماد را از کجا پیدا کنیم؟ در دنیای بسیار متصل امروز بواسطه رونق اینترنت، جواب این سوال، بازار خدمات آنلاین است. در بازارهای خدمات آنلاین، متخصصین در شهرهای مختلف در این پلتفرم دوسویه با مشتریان خود در ارتباط هستند. ویژگی های بازار آنلاین خدمات، باعث می شود تا یک رقابت بین متخصصین برای جلب رضایت مشتری وجود داشته باشد. بنابراین در هر خدمتی، به عنوان مثال نقاشی ساختمان، متخصص سعی می کند تا کار مطلوب مشتری را در کمترین زمان با بالاترین کیفیت و با حداقل هزینه ها انجام دهد؛ چراکه نظرات هر مشتری در صفحه شخصی آن متخصص، راهنمای انتخاب سایر مشتریان در آینده خواهد بود. علاوه بر این وجود هر گونه مشکل و بدقولی در انجام خدمت توسط بخش پشتیبانی دنبال میشود و اگر تشخیص داده شود که متخصصی تعهد کاری و یا تبحر لازم را ندارد، سفارش کار برای آن ارسال نخواهد شد. https://khedmatazma.com/subservice/belka-paint

فکر میکنم با این نکاتی که گفته شد، واضح است که بهترین جا برای پیدا کردن یک نقاش بلکا که هم کار را با کیفیت انجام دهد و هم خوش قول باشد، همین پلتفرم های خدمات آنلاین است.

"خدمت از ما" همواره تلاش کرده است تا خدمات مورد نیاز مشتریان به بهترین شکل و در سریعترین حالت ممکن ارائه شود. به بیان بیشتر مشتریان استفاده از اپلیکیشن "خدمت از ما" بسیار ساده بوده و اکثر مشتریان تجربه خوبی از درخواست آنلاین خدمات داشته اند. برای استفاده از خدمات نقاشی ساختمان، درخواست خود را در "خدمت از ما" بدون پرداخت هزینه ثبت کنید.





:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 خرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: